Jak dospět k všestranně přijatelnému parkování v Praze 10
V rámci večera byly postupně projednány následující okruhy:
Současná situace a dosavadní vývoj v oblasti parkování v Praze 10 – výstupy z dosavadních studií a analýz, vytíženost parkovacích míst přes den a v noci dle dílčích lokalit; volné kapacity parkovacích domů v ul. Baškirská a Kodaňská a záchytného parkoviště Švehlova; vyčerpané volné uliční parkovací kapacity; problematika odtahování autovraků.
Proč se se zpracováním aktuálních studií (zde a zde) čekalo až do letošního roku, tj. jednomu z předpokladů před možným zavedením zón placeného stání – argumentace předsedy Dopravního výboru a cyklostezek V. Lojíka (TOP09);
přístup současného radního pro oblast dopravy M. Hejla (ODS) k otázce parkování a jeho komunikace s občany – dle reakcí zástupců veřejnosti přítomných na diskusi.
Zkušenosti se zavedením zón placeného stání (ZPS) v MČ Praha 2, která před 10 lety byla v obdobné dopravní situaci; jako nyní MČ Praha 10. Kolik parkovacích míst, resp. povolení, bylo / je potřeba?
Zkušenosti se zavedením zón placeného stání (ZPS) v MČ Praha 7, zkušenosti s vyjednáváním se soukromými provozovateli parkovišť a s analýzou vytíženosti uliční sítě, režim ZPS.
Vize řešení problematiky parkování (nejen v Praze 10) do budoucna – vyplatí se stavět parkovací domy? Vztah MČ a Magistrátu hl. m. Prahy. Návrhy opatření v oblasti parkování, vč. při konání velkých sportovních či kulturních akcí. Dilema: více parkovacích stání na úkor zeleně. Situace parkování v Praze 10 po zavedení ZPS v Praze 4; předpokládané termíny zlepšení situace v oblasti parkování; postaví se parkovací dům vedle Ďolíčku?
Možnosti řešení parkování s celopražským přesahem – příprava nové celoměstské vyhlášky, podmínění výstavby nových tramvajových tratí výstavbou nových parkovacích domů.